Huden, vårt största organ

Min syster går på Axelssons dermatologisk hudterapeututbildning. Tror den heter så. Hur som så använder de bara naturliga ingredienser, basen utgörs av olivolja för rengöring, massage och vård. Det finns så mycket man kan göra själv i köket, hon har gjort peelingar med kaffe och apelsinskal, läppglans med härlig choklad, salvor som är bra mot det mesta.
Att innan duschen smörja sig med olivolja är både rengörande och sedan håller det fukten på plats, perfekt för en torrboll som jag, speciellt under vintern. Det har verkligen verkligen fungerat på mig, och så lite duschkräm under armarna och på fötterna då. En ny värld av produkter har öppnat sig för mig, och även en värld av hemska ingredienser i produkter vi har i ansiktet, håret och på huden. Bensin, alkohol och andra konstigheter.

Ska vi slippa alla obehagliga ingredienser kostar det såklart lite mer, som med mycket som är ekologiskt och nyttigt, men jag lovar er, produkterna varar mycket mycket längre än de vanliga alltid vattenutspädda sakerna vi är vana vid.
Det behöver inte heller vara krångligt, på hälsokostaffärerna har de hyllorna fyllda med härliga prylar som personalen är kunnig om. På Ica Maxi har de oxå massa olika märken. En liten varning för sånt som vi kanske tänker som naturligt och härligt, t ex Bidy shop och Lush. Ja tyvärr, dessa bakelser av badbomber och de härliga kroppssmören är förrädande. Body Shop ägs dessutom av Loréal som inte har någon uttalade policy mot djurförsök. Även ID, mineralsminket har precis blivit stämda för att de inte är vad de utgör sig att vara.

Vi hittade den bästa butiken, Skanstulls hälsokost på Ringvägen 106 http://www.skanstullshalsokost.se/ där säljer de bla ett av de ledande märkena på marknaden, Weleda, underbara produkter! De har godis, fruker, nötter, mjöl och mat- och bakprodukter från Saltå kvarn. Ja massa helt enkelt.
 

69 spänn för en duschkräm, som jag lovar räcker längre än det ni har hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0