Museidag

Jag o Pf åkte till stan och promenerade till Liljevalchs för att kolla på Ikeautställningen de har där. Den va lite kort men det var många roliga grejer man både chockades av, ville ha och kände igen. Vi promenerade sedan till Moderna som vi såg hela tiden men ändå måste man ju ta den långa vägen runt. Både på dit och tillbakavägen tog vi en paus vid Nybrokajen och bara slappade i trappan och spanade på folk. Väl på Moderna tog vi en titt på deras samling som e så där: Jag har sett den ett par gånger förut och vissa grejer älskar jag. Typ poparten och de äkta Picasso de har. Men ananrs nej jag vet inte, skulpturerna känns bara töntiga och många tavlor e trista. Sen gick vi ner en trappa till fotoutställningen "Åter till verkligheten" det är cirka 80 svartvita foton från 70-talet ur Museets samling. Det var allt ifrån lekande barn, tuffa tonåringar och shoppande tanter till slavande bönder i Balkan, heroinskjutande amerikaner med pistoler framför sig.
Ja den var riktigt grym både vackert och rått.




Några gamla klassiker från Ikea. 70-tal och 50-tal.



Jag är sugen på en sån här skön gammal relik från Ikeas 70-tal. Man kan vända på puffen så man antingen ligge rosm ajg eller sitter som PF. Dock inte i jeanstyg kanske...


Åter till verkligheten



Restaurangen på Moderna är alltid ett säkert kort


Linssallad med parma och supergott börd med olja och salt, rödvin oxå såklart, det är ju semester!

Kommentarer
Postat av: sofie

mysig dag med söstra mi

2009-08-24 @ 09:40:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0