Juliga Julkalendern Lucka 21


(observera, peppisar med ost, knäck, rocky road och tryfflar)
Julklappsbyte bland vännerna! Samla ett gäng, alla tar med sig något gott samt en klapp för 50 kronor, lägg dessa i en säck och dela ut randomly. Alltid mysigt med en förklapp!

Jag, Lollo och Nilla har bytt med varandra i flera år, att vi bara köper en klapp för 50 kronor till varandra. Detta var vad jag fick idag!
Örhängen från Gunsan
Muffinsformar från Lojsan

Igår hade jag Helen och Lollo ett litet byte oxå och då fick jag det underbara fatet som jag visat er, Lollo fick te och hudkräm, Helen fick en ljusstake, idag fick Nilla en kanna och en tomte, Lollo fick örhängen och doftljus. Det är allt bra exempel på vad som kan glädja folk för en 50lapp.

På jobbet lottar vi vem man ska köpa åt, där har vi en budget på 150 kr, jag fick presentkort på bio och själv gav jag bort ett kit med köttfärs, spaghetti, lök, vitlök, tomatkross, creme bonjour, skinka, squash, champinjoner. Två kompletta middagar.

Andra bra grejer är badskum, en bit från Lush, trisslotter, vinflaska, glöggflaska, olivolja, pocketbok, ljuslykta, rökelser, tvål, och självklart hemgjorda godsaker!

Jag älskar förjulklappar och ser det som en fin tradition och bra uppvärmning inför den stora dagen.

Kommentarer
Postat av: Sofie

HAHA två middagar gud va rolig du är

2009-12-21 @ 23:16:25
Postat av: Anonym

ja men grabben har precis lärt sig stkea falukorv typ

2009-12-21 @ 23:18:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0