Filmrecension

I bästa David Lynchanda gör hans dotter Jennifer en creepy och bra thriller! Många överraskningar och coolt upplägg när två maskerade mördare utreds på en polisstation in the middle of nowhere. Mycket snyggt!

Fattar ingenting, två stora frågor; HUR kan den här filmen ha passerat helt obemärkt? Rollistan, den välkända handlingen osv. Och varför heter den inte Stockholm Syndrome och kastas ut i världen utanför Sveriges gränser? Den är superbra, alla spelar grymt bra, man blir genast intresserad av bankrånet som är över 20 år gammalt. Inblandat är autentiska bilder. Superbra film!

Härlig film baserad på den populära bokserien av Alexander Mc Call Smith. Utspelar sig i Afrika, och inte ett fejkat Afrika med Hollywoodskådisar utan riktiga människor med färgstarka kläder och personligheter. Man vill genast se fler av dessa filmer! En feelgood utan att vara klyschig och smetig.

Se den här med dina tjejkompisar, mamma eller syster. Ta fram näsdukarna... som att vara tonåring inte skulle vara jobbigt nog har Jennas mamma också cancer och Jenna försöker balansera allt det vanliga i tonårslivet med den ständiga oron över mamman. I Fucking Åmåls fotspår (fast självklart inte lika bra haha) följer denna snyftare som också bjuder på många skratt.
itaketfilm

Senaste Harry Potterfilmen var bra, det hände inte så fasligt mycket men den var storslagen som de alltid är med sina magiska miljöer och numera välkända karaktärer. Något som var skönt var att de låter dem bli tonåringar, inget amerikanskt tönteri utan mer äkta tonåingar. Den var bra, jag rekommenderar verkligen Harry Potter vilken ålder du än är i. Det är verkligen inga barnfilmer.