Spelningar torsdag

Jag började med Sofia Karlsson på festivalens mysigaste scen. Det var som en liten amfiteater med tygtak över. Perfekt i värmen. Hon inledde med " nu kommer en sång som är skriven för ett par hundra år sen." Så jäkla skönt sätt haha. Hon sjunger gamla och nya visor och de rockade till dem rejält på scen med ståbas och massa olika instrumentsolon. Förvånande nog var majoriteten av publiken killa roch män. Hur som så var det riktigt bra!

På samma scen spelade sedan norska Maria Mena, kaxig pop med moderna texter. Hon var så glad på scenen och sjunger fruktansvärt bra. Två höjdarkonserter inledde alltså festivalen för mig. Jag var ensam på båda och det gjorde ingenting, det var så harmoniskt och mysigt där. Maria krockade med Backyard men jag är glad att jag valde rätt.


Senare samma kväll skippade vi faktiskt Monster Magnet för att sitta i campet en stund och slappa och dricka.
Sedan var det dags för Soundtrack of our lives, vädret var perfekt, allt var harmoniskt förutom min rinnande näsa. Ebbot var smalare än förr och hela kosnerten gav en Led Zeppelin psykedelisk stämning och när Ebbot softade ner på rösten påminde han om Jim Morrisson. I love. Partners in crime var där! (intern)


Efter det gick vi på årets coolaste spelning. Coffinshakers, de spelade på en inomhusscen på en ungdomsgård och det var perfekt för dem. Belysningen och "liksminket" kom liksom till sin rätt och deras dystra rockabillytoner med lite vampyr/dracula/gammaldags tema var lika bra live som väntat. En operasångerska på scenen saatte pricken över i.



Vi behövde inte vänta länge på en av anledningarna att vi köpt biljett. Mötley Crüe spelade redan på torsdagkvällen och avslutade den första festivaldagen galant enligt mig. Kritiken har inte varit rosig mot de åldersstigna herrarna men kag tycker de gjorde en grym spelning och de kan verkligen äga en så stor scen fortfarande. Vince Neil må vara en fjolla som har tappat det bästa i sin röst men det gör inget när man är legendarer.



bilderna har jag stulit från Pernillas facebook.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0