Baka baka liten kaka

Nej mycket kakor blir det inte, men jag bakar gärna bröd. Jag blir bara mer och mer rädd för mystiska E-ämnen som vi inte kan välja bort i affären. Tar man sig bara lite tid är det skoj att laga mycket av maten själv från grunden. Dock inte sagt att det är något jag gör varje dag nej. Smoothie och smörgås eller frysta grönsaker är ganska vanlig middag hos oss i veckorna.

Hur som så sägs det att man kan välja helt vad man vill ha i ett bröd om man bara har ½ liter degspad per 50 g jäst, ta i det du gillar och baka sedan till bra deg med så mycket vetemjöl som krävs. Jag tycker ändå jag är ganska haj på just bröd så ja kanske ska våga mig på att slänga ihop något helt eget. Det jag gillar mest i är linfrö, nötter och grovsalt.

Det finns en underbar blogg www.paindemartin.blogspot.com

Jag har inte ännu vårdat en egen surdeg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0