30årsfest igen

Börjar så smått återhämta mig efter en lång, hård ochj rolig helg. På torsdagen började besök trilla in, Ks pappa med tjej (dame på norsk) och hennes dotter, De bodde i husbil på vår parkering vid skogen, det var jättebra. Vi grillade och tog det lugnt på balkongen. På fredagen stressade jag runt som en tok för att fixa bil och smyga ut till Arlanda, där hämtade jag Ks syrra och låtsassyrra. Han hade ingen aning om detta. De satte sig i badkaret och när han kom hem och väl gick in där utan att märka min nervositet surprisade de honom. Kolugn som vanligt sa han "jaha så ni kom ändå ni" han är rolig han. Vi lagade stor sats spaghetti och köttfärssås (köttdei) och även pappa kom över.
Senare på kvällen anlände Ks mamma med kille och två kompisar till K. Det blev såklart fest, vi drack upp all öl och sprit som fanns i huset utan hämningar eller tankar på morgondagen och den stundande festen. Morgonen efter var vi uppe tidigt och städade undan och gjorde några vändor till centrum för mat och sprit.
Klockan 18.00 drog vi igång partajet på Runby Kök & bar. Min familj, Ks familj, alla vänner. Riktigt härligt! Vi käkade god mat, drack mycket och lyssnade på röjig livemusik från Rockits. Plötsligt var klockan 1 och den yngre delen av ekipaget vallfärdade till Farbror. Kvällen var odramatisk men roligt händelserik och avslutades med en liten efterfest (naschspiel) hos oss.
Söndagen var inte nådig.

Jag har typ inga bilder från kvällen men det kommer. Lyckat var det iaf, K var supernöjd och alla var glada.
Nu är huset tömt på norrmän och en lugn helg väntar.

Tack alla alla alla för en bra fest!



www.rockits.se

Kommentarer
Postat av: Helle

Tack för en super trevlig kväll! Gillar vår "snabba" promenad till farbror ;) puss

2009-05-27 @ 08:55:27
Postat av: jojo

ja det är ju så långt dit att det tar en timme.

2009-05-27 @ 13:09:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0