Jobba jobba på

I lördags var jag o Trasan på en riktig shoppingrunda, vi åkte hemifrån redan vid halvelvasnåret, brukar ju verkligen aldrig hända. Vi startade på Skopan, vidare till bakluckeloppis i Rotebro, sedan loppis i Järva, sedan två stycken i Märsta plkus ett besök på Blomsterlandet och sedan på Villa o Fritid i Rosersberg. Efter allt detta tog vi igen hos på Nuthouse med sockerdricka och morotskaka. Se www.lisa.se  för att förstå härligheten. EN vända i centrum och sedan hem till Trasan för att läsa igenom de 40-talstidningar hon köpt för att pyssla med. Jag har oxå haft en hög med Damernas välrd, Husmodern och andra tidnignar från andra världskriget. Vissa saker är rikgti roande som t ex inredningstipsen " en soffa står alltid i ett hörn" och sytipsen "vad kan du göra med 15 cm vaxduk" och " kan jag göra om min vinterkappa till en sommarkappa" många saker var dock tragiska som recepten du inte slösade måga ransoneringskuponger på och kupongfria julklappstips.
De fina bilderna och roliga annonserna är det bästa med gamla tidningar och det är dem Trasan ska pyssla med.

På söndagen var jag och mamma på www.roda-magasinet.se ett riktigt mysigt litet fynd! Jag köpte en gammal brasiliansk kaffesäck, mamma köpte en trälåda som ahde innehållit Norsk gummidynamit(!) och en järngryta att använda som kruka ute. det fanns såklart mkt mer man hade kunnat köpa, som alltid.
Efter det jobbade vi i deras trådgård, även jag gjorde ett par handtag, sedan gjorde jag pizza till oss tre. Rocker var helt slut efter basketspelande och skogspromenad.



skrapa, gräva, borsta, mäta, alltid finns det nåt att pyssla med...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0