Sminka ditt öga

Vardagligen använder jag knappt smink, nån gång i veckan bara, men när det är fest då är det kul att hålla på o trixa.


Alex 30årsfest, utan färgad skugga som jag nästan alltid har på partaj
Macara L'oréal intensifique, den har jag verkligen fastnat för. Billig o bra.

Nayras pink party. Rosa duoskugga Lancome

50-tal, men här var läppstiftet nästan borta. Eyeliner Maybelline.

Kräftskiva med Lollo o Erik. Ögonskugga Gecco  Make up store

30 årsfest för K i lördags två blandade från Make up store, grön eyeliner Nouba.

Ögonbrynspennan jag har nu är köpt på El Corte Inglés och är från nåt spanskt märke, namnet är bortnött, den har en perfekt färg och funkar även som kajal för den är inte så torr.
Mascaran är som sagt L'oréal, annars gillar jag Lancomes jättemycket men de torkar så fort och då är det inte värt priset. Jag gillar fluffig och stor borste. T ex Maybellines gröna och rosa kan jag inte med. Det är för jobbigt att jobba fransarna, jag vill ha dem klara i ett svep. Isadora har helt ok budgetmascaror.
Kajalpenna är det jag använder mest. Lancomes Kohlpenna är oslagbar, skänast när den blivit lite kort o lätthanterlig.
Alla skuggor jag köper nu köper jag på Make up store, det är ju verkligen ngt speciellt med att gå in där och välja och vraka bland karamellerna. Det är oftast så att man antingen är en Make up store eller en Face. Vad är du?
Löspuder, rouge och concealer har jag också från Make up store och är supernöjd.
Foundation har jag köpt från Mary Kay, den var dyr men prisvärd, det var på ett homeparty och det var skönt att prova ut en perfekt färg. Den smälter verkligen in med din egen nyans och jämnar ut, den ska ju inte vara täckande i en annan förg utan bara rätta till dina skavanker. Och den är så dryg, man behöver så mycket mindre än man tror, den är enkel att jobba med med antingen fingrar eller svamp.
Tvätta penslar och svampar med schampoo och köp en schysst kvalité så blir målander snyggare, en skuggpensel med rundade kanter är universal! Håll en bomullsrondell under ögat när du målar färgad skugga, och topsa topsa topsa bort fläckar och ränder.

Jag har en bautanecessär med alla skuggor och färgsmink och sen en liten encessär med vardagsgrejorna som jag har tillgänlgi i badrummer och snabbt kan lägga ner i väskan om jag ska iväg.
Mina favoritmärken är Sephora och Make up store, Nouba har oxå roliga grejer. Andra märken kollar jag inte ens på. När vi var i Polen hittade vi dock ett roligt märke, Inglot, billigt, snyggt och bra.


Och hör ni.... glöm inte ögonfransböjaren, (innan målning).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0