Sitter här och är lite rastlös

Jag vet inte om det är rastlösheten som talar men jag är sugen på att ha ngn form av nedräkning/kalender inför julen. Som My. Hon har ju den bästa och hetaste idén. Vad skulle min lixom vara? Jag har ett par tankar, får se vad det blir av.
Sov länge idag, mådde bättre när jag vaknade, gick till Hemköp i långsam takt och det var sååå skönt med sol, och att få röra på sig lite. Sen såg jag en film, sen sov jag, sen mådde jag ändå lite bättre. Skönt.
När man bara är hemma så här kommer alltid funderingar på hur man kan göra om, inte typ måla utan bara typ flytta tavlor, ljusstakar och sånt. Vi har en del tavlor som inte sitter uppe här. Nämare 10 stycken faktiskt, vi har u rätt öppen planlösning här och många fönster, inte lika mkt väggyta som i gamla lägenheten. Men men, de får åka upp sen när vi bor i drömhuset. Orkar ine pyssla om med nånting här nu för på torsdag kommer städerskan och på lördag ska jag adventspynta,
I Norge sätter de bara upp en stjärna i fönstret och tar fram adventsstaken med fyra lila ljus innan jul. Hos oss kommer jag ta fram allt redan i helgen, jag njuter hellre av det långt innan julen för att bygga upp stäming och sen ta bort allt i början av januari. Jag har nya julgardiner och ska ha gran för andra gången, som jag inte bor hemma alltså. Och min fina svärmor skickade ju en drömlåda fylld med de underbaraste kulor och pynt ni kan tänka er till granen. Från hennes jobb, Det har bara användts en gång här så jag minns inte ens allt det var,
Kollade på Leilas jul tidigare idag, hamnade i stämning trots det 10gradiga vädret på dagen. Förstå hur mycket finare den guldiga och röda julen kommer vara mot det svarta köket än mot det gamla babyblå. Köpte Drömhem och trädgårds julnummer idag. Härligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0