Idol 2009 börjar nu... på min blogg

Erik, otippat grym röst i en naturell youghurtförpackning. 8/10
Reza, häftig annorlunda röst men måste blir bättre och ungdomligare stylad och visa lite mer vem hon är. Tror inte att de andra fattat hur bra hon är. 9/10
Erika, hej jag är svensk, jag sjunger 80-tals ballader där jag kan waila lite. Jag är trist. Jag sväljer alla ord så ingen hör hur texten går. 3/10
Calle, min man! Smutsig sydstatsrockskänsla. I like. Bara han öppnar ögonen och ser framåt kan han bli en självklar tvåa. Jag har tom röstat på honom. 9/10
Nicklas, oxå rätt otippad. 17 bast och Cheap mondaystil men sjunger coola blueslåtar i stället för något väntat, typ Franz Ferdinand. Jag gillar honom och hoppas han hinner växa lite. Årets Johan Palm för småtjejerna men med mycket grymmare röst och låtval. 8/10
Tove, ung, cool, norrländsk. Coola låtval i egna underbara versioner, topp tre tror jag! 8/10
Eddie, åh jag orkar inte, r ´n´b typ, eller nåt, intetsägande intryck. 2/10
Karolina, först tänkte jag att hon var en riktigt stel grevinna då som de sa. Men nu tycker jag hon blir en jazzig Jerry Hall och det kan bli hur coolt som helst om hon bara visar en mindre stiff sida av sig själv. Och aldrig mer får sminka sig eller fixa håret själv. Rösten kan ju ingen säga emot. 7/10
Rahbi, godnatt, inte nåt i min stil alls. 2/10
Mariette, min absoluta favvo! Bara hon gör bättre framträdanden än igår. Jag tror hon kammar hem allt. Otroligt vacker och rösten är så berörande. 10/10
Camilla, eller var det Kicki Danielsson hon hette? Årets skämt va? 0/10

Jag hade kunnat tänka mig Clara men framförallt Moa i finalen oxå, trots hennes felaktiga  uppträdande i tisdags. Hon har cool stil och Clara har skön hes röst. Man hade lätt kunnat slippa först och främst Camilla men även Eddie Rahbi och Erika. Sen oxå Joy som åkte mot Karolina redan i slutadition. Jon kommer jag inte alls sakna, han var bra på första audition och det var det. Sen har han ju knappt sjungit och han verkar sjukt ointressant och pretto.

Kommentarer
Postat av: Mysan

Jag håller med dig på nästan alla betyg! Dock tycker jag inte Mariette är sådär gudabenådande fantastiskt som alla andra verkar göra... Och är inte superförtjust i Nicklas. Röstmässigt tycker jag Reza knäcker, men så är hon ju inte så rolig. Saknar Jon av någon anledning och tycker att det är skämmigt att Camilla fick hans plats. Tove är cool men får gärna samla sig lite mer. Erik är min favvo och Calle följer tätt. Jag ser framemot att ändra mig under hösten! :)

2009-10-03 @ 14:52:42
URL: http://mysanb.blogg.se/
Postat av: jojo

jag ser fram emot denna omgång mer än någon tidigare, det är mkt begåvning och mkt spänning som ska florera på fredagar. Vi får se vad vi tycker om en vecka!

2009-10-05 @ 12:38:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0