Moodboard för mitt framtida retrokök

Jag vill ha ett stort u-format kök med öppna hyllor i teak eller valnöt, två sneda skåp med skjutdörrar som Kvänums här nedan (5), fast utan de konstiga små lådorna under, och absolut inte i den färgen som de har kallat Amazonblå. En smutsig ljus oliv en sån där retro hylla under skåpen med glaslådor för mjöl och socker osv. Sen ska resten förvaras i stora utdragslådor som vi har hemma nu, världens bästa grej. På skåpen ska det vara såna där retrohandtag som nedan(6).
Typ dessa vitvaror, från Ikea (1) Aga (2) och Smeg(3). Skåpet Sixten (4) från Mio med lite fina skålar i. Ett norskt respatexbord och stolar typ som nedan(7). Diskhon ska vara nedanför ett fönster så man kan titta ut när man sliter. Ett walk in skafferi med massa fina burkar, där har jag även en Kitchen aid, en säck med fin potatis, vindunkar, ölbackar och hushållspapper. Självklart ska min radio ha en plats i köket och alla mina burkar! En retrotapet och lite popart ska få vara med oxå, det kommer bli alldeles för mkt grejer i min vanliga blandning!

1
2DÅTID OV6 Ugn


3

4

5

6


7




8








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0