Vin på en måndag

Grannen Helen hade klarat en jobbig tenta och det ville hon fira igår, vi hade tvättstugan och drack vin. Ett så bra sätt att förgylla en tråkmåndag. Jag gjorde god middag. Skar bakpotatis i centimetertunna skivor och lade dem i ugnen med salt och lite olja på. Sen stekte jag chaminjoner, rödlök, vitlök, feta, soltorkad tomat och klickade detta på skivorna. Mkt smaskigt. Lite surdegsbröd på sidan. Mums!

Sen spelade vi nya Rockband och jag läste ut en bok. Vad mycket bra man kan göra av en måndag.
Ikväll ska PF ha skönhetssalong på mig, vaxa turkbenen, färga ögonfransar, klippa oss båda. En omgång helt enkelt.

Kollade lite på Simon och Tomas, världens läskigaste mörka timmerhus med små små fönster, "roliga " saker och uppstoppade djur. Inte hälsosamt för nån. De gjorde som vanligt superfint.

Varför har Halv åtta stopp i två veckor?
Längtar tills man ska vrida tillbaka klockan
Vill åka till Mexico
Måste göra i ordning i garderoben och lägga in den rena tvätten, imorrn kanske?
Frusen trots plusgraderna ute

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0