Biopremiär och tapas

Asmkt på jobbet just nu, det är bara problem hela tiden känns det som. Inte så kul. Försöker fokusera på fredag då det är "Flickan som lekte med elden" och innan dess tapas på Oxid.

Här är vad de har att välja mellan. Egenteligen är jag tråkig som alltid kollar menyer innan men det är så kul!

Dock ser jag mest fram emot filmen.

Patatas con aioli
friterade potatisklyftor med aioli
47kr

Patatas con chili aioli
friterade potatisklyftor med chili aioli
47kr

Champiñones al ajillo
vitlöksfrästa champinjoner
46kr

Pan con ajo
grillat bröd med vitlök
32kr

Pollo al ajillo
vitlöksfräst kyckling med vitt vin
58kr

Pincho de pollo (satay)
kycklingspett med het salsa (jordnötsås)
58kr

Alcachofas con jamon serrano
kronärtskockor med serranoskinka
62kr

Gambas al ajillo
vitlöksfrästa tigerräkor
64kr

Calamares romana
friterade inbakade bläckfiskringar med aioli
56kr

Nachos con carne
ostgratinerade nachos med köttfärs
61kr

Vegetarisk nachos
ostgratinerade nachos med majs
59kr

Queso frances con mango y manzana en mermelada
fransk getost med mango och äppel marmelad
57kr

Halloumi y pebre
vitlöksbröd, halloumi och pebre
56kr

Gambas a la plancha
cayennestekta scampi på spett
65kr

Ensalada completa con queso de cabra
mixsallad med fetaost
54kr

Aceitunas de la casa
oliver marinerade på kockens vis
29kr

Pincho de entrecote con tzatziki
entrecotespett med tzatziki
63kr

Cigarro con queso
friterad ostfylld filodeg (smördeg)
47kr

Jamon serrano y pebre
serranoskinka och pebre på baguette
57kr

Queso manchego con pesto
manchegoost med pesto
41kr

Choripan
grillad chorizo på bröd
51kr



Kommentarer
Postat av: Malin

Halloumi, Chevre, Chorizo och kronärtskocka. Tack.

2009-09-16 @ 14:36:32
URL: http://malonkan.blogg.se/
Postat av: jojo

nåsntans runt den smakcirkeln tänkte jag oxå jobba, nu Malin; sätt på MÄn som ahtar kvinnor!

2009-09-16 @ 15:05:30
Postat av: Mysan

Jag ÄLSKAR att kolla menyerna innan! Så kan man gå och vara sugen hela veckan! :)

Jag ska ha potatisen, räkor, kronärtskocka med parma och champisarna. Tror jag.

2009-09-16 @ 15:53:22
URL: http://mysanb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0