Dyrt inte = snyggt

Två av Sveriges dyraste bostäder som är till salu just nu bevisar verkligen att pengar inte är lika med smak. Och de visar det på två helt olika sätt.

Först har vi en lyxig lägenhet på Östermalm. 10 500 000, 4 rum på 155 kvm.
40 000 i månaden plus avgiften på 6000. Om man inte har en feting kontantinsats då....





Mysigt vardagsrum, verkligen. Och köket, toppmodernt med det där bordet med den där placeringen? Och ett jättemysigt sovrum. Varför ha 155 kvm och möblera det som 60 kvm? Och eftersom det är så dyrt att bo har de inte råd med något mer än mattor, inga grejer och inga tavlor. Charmigt.

Villa med sjötomt i Trosa, 11 500 000, 8 rum på 310 kvm, 41000 i månaden


Lite privacy trodde jag man fick för 11 millar


Hej och välkomna, vi blandar alla materiel i världen och gör vår hall till en smältdegel


För mycket av allt

Var är teven? Var är den öppna spisen? Jo de är kamouflerade i en fösntervägg, vad ska man titta på, filmen, brasan eller utsikten.

För mycket av allt, hajar idén med golvets rutor men inte med resten här.

Återigen allt möjligt i samma rum. (Ok jag är avis på poolen och tavlan...)


Tv är inte det viktigaste i världen men det är ändå imponerande hur de har fått in fyra platta tv som alla sitter på ett otroligt distraherande sätt. Ja fyra, såg ni den lilla som var o köket? Nej jag förstår om ni missade den.

Vi får hoppas att inte dessa säljare skulle surfa förbi min blogg för jag vill inte göra någon ledsen i ögat men bara påvisa att smak inte kan köpas för pengar. Fast alla har ju sin smak... men jag utgår från min smak för att göra det så enkelt som möjligt, e ni med? ;)

Kommentarer
Postat av: Jenny

40000 kr i månaden? Herregud.. Men man får ju det man betalar för kan man ju lugnt säga om man går efter bilderna :)



Hoppas du haft en bra dag :)

2009-10-01 @ 00:08:01
URL: http://jennykl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0