Madrugada



En norsk grupp i världsklass, jag är förvånad över att de inte är större internationellt. Här bjuder jag på några godbitar. Inta bara tillägnat Veira utan hela världen :)




Duett med underbara Ane Brun, kontrasterna i Siverts mörka röst mot Anes ljusa är perfektion!


Tyvärr har deras gitarrist Robert Burås gått bort för bara ett par år sedan. Gruppen ska inte spela ihop mer och jag är glad att jag sett dem live. Det var på Nalen, det var så fint, mysig liten scen med lila och röda tyger och alla känslor i lokalen. Underbart!


Sivert Höyem och Ane Brun

Från 2001


Som ni förstår skadar det inte att Sivert är en riktigt stilig man.

Madrugada är spanska och betyder otta, arla, timmen före soluppgång, gryning. Vackert ord med stämningsfull betydelse.

Kommentarer
Postat av: veira

TACK gullo! Spotify och jag håller på att lyssna in oss. Good shit!!

2009-09-13 @ 17:02:47
URL: http://veira.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0