Smycken by Me (with a little help from my friends!)


Köpte två par som jag gjorde om till ett par. Blev mkt coolare så!

Fick ett fint armband av My!

Lite längre halsband med pärlor från tre second handhalsband och ett dissekerat från My.

Kort halsband eller dubbelt armband, pärlor från dissekeringar från mig, My och Helen. Hängde på två tro hopp och kärlek hängen, ett som mamma haft i sin ungdom och ett som jag haft.

Ett för kort lila halsband jag bytte till mig på vår klädbytardag, fyllde ut det med bronspärlor. Nu är det perfekt kort!

Dubbelt armband med second handpärlor och lite bidrag från pärlbanken; My.

Ett trasigt halsband från second hand som jag satte ihop igen.

De andras alster har jag inga bilder på nu men Nilla gjorde ett väsksmycke, det vill jag oxå göra. Och så vill jag göra halsband på sidan och sammetsband. Kanske lite små rosetter på det. Det var riktigt kul att pyssla! Men nästa gång blir en lördag eller söndagdag så man har pigghet och fokus. Carro, Nilla och My har som små verktygslådor med fack för alla pärlor, jag har en oreda och en smyckestång. Men det blev ju bra ändå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0