Vad höll de på med?

De hade ett superunderlag, de hade Sveriges främsta skådespelare, vad hände? Kommissarien och havet, årets skämt! Kändes som alla var dubbade, de som annars spelar bra famlade i luften. Klippningen, dialogerna, stylingen-allt sög!
Jag vet att det bara var baserat på Mari Jungstedts böcker men varför ändrar man massa händelser till det sämre? Varför byter man ut namn och lägger till helt onödiga saker. Varför hotar en polis med böter mot enkelriktat, varför skulle Tomas Hanzons rollfigur ha ett tatuerat skärp, varför hade tyskgubben badbyxorna á la 40-tal? varför var muppen nedan till höger med? Varför kändes det som om hela filmen var redigerad i typ Power Point?

Skrattretande.




Kommentarer
Postat av: sofie

kunde inte sagt det bättre själv.

jag funderade länge över det där störda taggtrådsskärpet...VARFÖR!!!!

2009-09-14 @ 14:27:41
Postat av: Elin

alltså vi har skrattat så vi kiknade här på jobbet åt det här. Jag pallade bara med 10 minuter av den igår... men desto längre kan jag garva åt den! =)

2009-09-14 @ 16:26:32
Postat av: jojo

ja herregud, läste precis att inte ens Jungstedt är nöjd men hon borde väl vetat att det skulle dubbas osv.

2009-09-14 @ 16:44:00
Postat av: Malin

Det var så sjukt jävla pinsamt. Jag bytte efter sju minuter och varje gång jag zappade förbi så rös jag av obehag...

2009-09-14 @ 22:36:26
URL: http://malonkan.blogg.se/
Postat av: Mysan

Jag led mig ju igenom hela fanskapet. Och kunde nästan (NÄSTAN) överse att läpparna inte var synkade. MEN VEM FAN RÖSTGAV HELVETET? De får ju för fan anpassa rösterna efter dramatiken!!

Dessutom, precis som du noterade, tror jag även att de svenska skådisarna snackade tyska emellanåt, och också hade röstpålägg. Nej, fy fan vad pinsamt. Precis som Alex Schulman skrev: som att kolla på en och en halvtimmes Werther's reklam. Haha.

2009-09-15 @ 08:54:17
URL: http://mysanb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0