Gott och gott

Igår köpte jag och Lollo allt vi behövde till Nyårsafton. Vi har tänkte göra stuffed turkey men när vi hade köpt allt och skulle hämta kalkonen fick vi veta att det inte finns några. Vi prövade på både Ica och Coop men leverantörerna har slut på kalkon så det finns inga att sälja. Vi köpte således en stor gårdskycklingen som får fylla funktionen som fylld fågel. Först blir det västerbottenpaj med löjrom (dyyyr) och till dessert lemoncheesecake. Vad tror ni om det barn, kommer det bli gott? Det är jag övertygad om att det blir. Vi ska åka pulka på dagen och har bokat bastun
kl 14.00-18.00. Sedan ska vi dricka vin, göra oss i ordning, fixa maten och allt. Idag måste jag lägga Moëten på kylning!
Jag önskar er att riktigt Gott nytt år!

Kommentarer
Postat av: Mysan

Åh, så mysigt! OCH GOTT!!

2009-12-30 @ 09:45:41
URL: http://mysanb.blogg.se/
Postat av: mamsen

Låter jättesmarrigt! det blev inge Ribbe alltså?

kram M

2009-12-30 @ 10:02:25
Postat av: Carolina

Åh vad mysigt och gott allt låter. Kanske dyker upp som gubben i lådan framåt småtimmarna ;-)

2009-12-31 @ 10:47:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0