Juliga julkalendern Lucka 7

För att verkligen komma i stämning är en julfilm det rätta verktyget. Det finns många att välja mellan och här lsitar jag några av mina favoriter.





.




Christmas Vacation
, ja när det går dåligt för Chevy Chase är det roligt.

Kranks tänkte skippa julfirandet ett år, grannarna blir tokiga och när dottern ringer och säger att hon kommer oanmäld hem och vill ha allt som vanligt, då blir det bråttom.

Ensam Hemma är fortfarande en riktigt riktigt rolig film.

A christmas carol, många versioner finns det, Mupparna, Kalle Anka, klassisk och så den nya med Jim Carrey.

Nightmare before christmas, en annorlunda julfilm med mörk humor, sköna karaktärer och otroligt välgjord.

Madagascar jul, jättekul! Men se den i originalversion på engelska.

Flåklypa är en ny kompis till mig men har du växt upp i Norge är den obligatorisk.

Grinchen, Jim Carrey är rolig och elak. Skönt med en mer vuxen julfilm.

Bad Santa, en verkligt vuxen julfilm, tomten är packad, hemlös och en kvinnokarl. Grov och rolig.

Tomten är far till alla barnen, den nya Fanny och Alexander med de moderna familjernas form? Superrolig.

Elf, Will Ferrell gör humör på låg nivå som blir otroligt underhållande.

Vilka är era julfavoritfilmer? Vilka har jag missat? Ska det vara klassiskt och härligt eller kan det vara moderna familjer, grova antifirare och animerade figurer?

Kommentarer
Postat av: Lollo

Min absoluta favvo är med (Tomten är far till alla barnen) men vill gärna lägga till en film.. Barbie & nötknäpparn såklart..hihi!

Om du inte sett Jul med the Flintstones(vet inte riktigt namnet på fimen), se den isf, jättegullig:)

2009-12-07 @ 15:06:58
Postat av: jojo

ja Barbie såklart!

2009-12-07 @ 16:23:16
Postat av: Blivande författare

Dom filmtipsen tackar man för!! Äääälskar Christmas Vacation, en riktig klassiker! =)

2009-12-09 @ 14:47:54
URL: http://skrivbubblan.blogg.se/
Postat av: Maria

Tomten är far till alla barnen är min aaaabsoluta favorit!!!! LOVE IT!! Har redan sett den ungefär 10 gånger de senaste tre månaderna. Inklusive när den gick på tv här om helgen! ;)

2009-12-09 @ 15:47:01
URL: http://saramariaflinck.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0