Rockerero

Han blev lite krasslig igår igen. Fick samma sorts allergiska reaktion som han fått några gånger tidigare. Plötsligt blir hans vullen runt halsen och hela nacken, han vandrar omkring, sätter sig, reser sig, kommer och buffar på en som att han verkligen behöver hjälp. Och så hörde man att han hade tungt att andas och magen andades jättekraftigt. Den vanliga paniken kom men sen kom jag på att vi fått Kortisontabletter utskrivna så jag löste dem i vatten och Prillan hjälpte mig att hålla i Rocker medan jag fick spruta vattnet i hans mun. Sen lade jag mig ned på golvet och han lade sig tillslut bredvid och vi låg en lång stund och han sov. Sen reste han sig och var inte alls svullen längre men stog framåtlutad och andades tungt och blundade med ögonen. Sen sov han som en stock hela kvällen, hela natten och hela morgonen. Nu är han med mig här på jobbet. Idag verkar han må bra och är pigg, springer omkring och äter normalt och allt.
Tid är bokad hos veterinären för vidare allergiutredning. Nästa steg kan vara pricktest men det känns så taskigt, de rakar sidan och gör testet, han kommer vara kal och kall och halvnaken. Tidigare har det funnits misstankar om att det kan vara reaktioner på insektsbett eller dyl men igår var det ju inte så stor chans för att ngt sådant ska ha skett. Vi får se vad de säger nu.

En gång när han fick en sån här reaktion blev han svullen så här, helknasigt.

Kommentarer
Postat av: Mysan

Stackars! Hoppas han återhämtar sig snabbt!

2009-12-02 @ 13:45:29
URL: http://mysanb.blogg.se/
Postat av: helle

Lille killen då! Hoppas han mår bättre nu!

2009-12-02 @ 14:07:45
Postat av: mamsen

Men lilla gubben då, nu måste ni verkligen kolla ordentligt.

Klia honom från mej!

2009-12-02 @ 14:24:16
Postat av: Maria

ÅÅh, its me and rocker! Jag går också på utredning om allergi. Jag känner med honom! Pricktest är INTE roligt någonstans. jag höll på att svimma.. Och vad kom dom på? JO, att jag INTE är allergisk emot pälsdjur, tur de då jag haft häst sen jag var liten! haha! ;)

2009-12-03 @ 16:46:07
URL: http://saramariaflinck.blogspot.com
Postat av: Tanten

Va bra att han mår bättre idag . Ge Rocker en stor klapp från Ragge :) och Tazza !!!

2009-12-04 @ 08:20:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0