Snöiga lördag

Ute fortsätter det att snöa, det var så fint med trädens tunga inbäddade grenar imorse, jag gick upp och la mig på soffan med Rocker ett par timmar och bara mös. Han har brytit ena klon långt in så han har litet rött julbandage och ska äta antibiotika så han inte får någon inflammation där. Det är läskigt när de tar bort den, då söver de och jag tycker det är obehagligt att se. Men han verkar må bra ändå! Jag har hämtat ut nya linser idag så jag kan se julen. Sen var vi hos Veira på födelsedagsfika och det var riktigt mysigt, julstämning och gott fika, glada ungar och sötsugna vuxna. Nu har jag och K handlat vårt bidrag till julbordet. Sill och senap. Mamma skulle även göra en egen sill, ska bli gott det! Sen skulle vi ha rödkål och surkål också för att föra in lite Norge. Men det fanns inte. Får köpa det i veckan och så ska vi köpa "ribbe" den norska storheten på julbordet. Som en hel revbensspjällssida med svålen kvar och så lagar man hela härligheten i ugn. Ja har köpt alla små klappar till byta 50kronorsklapp med tjejerna. Känner mig nöjd med allt. Nu har ja glite mer att slå in, det är kul!

Ikväll ska vi se A Christmas Carol, jag har längtat efter det jättelänge. Då kommer stämningen inflygandes med en gång, den brukar jag nämligen se på julafton. Först ska K bege sig ut i snövädret och flytta sin nya gamla Volvo pv, de har precis fått den på "fötter" och den ska flyttas från garaget de ha haft den i när de meckat. Nu var det kallt men skönt ute, inte så där mördarkallt som igår, men i Volvon kommer det vara kallt. burr burr.

Uppdatering: filmen gick bara på dagtid :( får bli imorrn då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0