Jobba, åska och nya grannar!

Igår hade vi problem med uppkopplongen på jobbet, ingentign fungerade och vi gick runt och pulade och städade innan jag beslutade att åka hem och jobba. Jag hämtade Rocker 10.30 men han verkade inTe märka nån skillnad på om det skulle varit 17.30. Vi lunchade med K på kondis och sen åkte jag hem. Öppnade fönstrena och satte på fläkten och började jobba till härligt ackompanjemang av grannars renoverande. Dagen blev lång och varm men det var ändå skönt att va hemma. Under samtalen passade jag på att städa i det lilla arbetsrummet. Och det behövdes.

Sen fick vi den glada nyheten att vi får nya grannar! Helen o Linus har köpt lägenheten snett under oss! De flyttar in i september precis som vi gjorde, och de sa upp sin nuvarande lägenhet nån dag försent och hade samma diskussion som vi hade med Väsbyhem om exakt samma datum! Mycket ska renoveras men kul blir det att de ska flytta.

Nu sitter vi på jobbet och regnet öser ner, plötsligt tändes rummet upp av en riktigt stark blixt som åtföljs av en åskknall utan like. Rutorna skallrade och vi skrek till allihopa. Det behövdes nog en urladdning efter värmen som tryckt på.

I kväll blir det soffan och imorrn och på söndag födelsedagskalas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0