Helgen som kom och gick

Fredagen började med en After Work, boule på Surbrunnsgatan www.boulebar.se det är verkligen kul, socialt, drickvänligt, enkelt och ickesvettigt. Perfekt nöje! Vi käkade middag där och drog sedan vidare till Monks Café www.monkscafe.se på Sveavägen, där drack vi goda öler och blev lite på örat. Jag lämnade sällskapet i lämplig tid för att missa inte bara ett utan två tåg pga att på Centralen, Stockholms stora knytpunkt för tåg och tunnelbanor ja där har de en klocka som går fel. Jag behöver nog inte ens beskriva min irritation, tog en taxi hem. Va sur.

På lördagen gick jag upp kl halv nio, vi hade tänkt åka på Cutom bike show i Norrtälje men när vädret inte var vänligt då tappade jag lusten helt. Åkte till Hemköp och handlade god frukost och var sedan hemma hela dagen och bara tog det lugnt. Rocker sällskapade med mig då K var på hojfesten till sen natt. Vi kollade på film och bara slappade. Såg Robyn live från Los Angeles på tvåan. Det var faktiskt riktigt grymt fast det inte är min typ av musik. Hon är cool!

Igår åkte jag och handlade blommor till balkongen, köpte säkert 30 blommor plus ett tiopack med Lobelia. Påtade med dem hela eftermiddagen sen. Det blev så himla mysigt. Tyvärr blev vädret kallt så det var iten så skönt att sitta där sen.

På kvällen åkte vi hem till mamma o pappa för pappa fyllde år. 53 unga år blev han. Men fortfarande 25 i sinnet. Vi köpte en ram som man sätter en vinylskiva i så kan man liksom byta ut motivet eftersom. Mamma köpte en knivslip som gav så bra resultat att pappa senare skar sig i tummen. Farmor köpte en tröja. Vi grillade såklart, jättegott potatispaket och grillwokade ( ja jättekonstigt men gott!) grönsaker och så älgentracote till det. Ja ni förstår själva. Urgott.


Kommer ni ihåg de här gamla klassikerna?

Man kan ju såklart göra eget men de här e bra goda de med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0