Sightseeing i Jämtland

När vi åkte hem från Norge efter jul och nyår stannade vi i Tennforsen vid Åre. Vi tog en promenad varvet runt utan att var utrustade för det, jag hade en vante så jag fick hålla Rocker. Han var så kall om tassarna, hoppade fram. 26 minus var det där, det kallaste som var under färden var 28 minus. Jag har aldrig varit med om sån kyla förut, K hade med vind en effektiv kyla på 70 minus i lumpen. Vill inte ens tänka på det. Kroppen reagerade verkligen när vi varit ute ur bilen i typ fem minuter, näsan domnade och ögonen sved och det där vanliga men jag blev oxå akut kissnödig för att kroppen vill göra sig av med överflöd för att lättare hålla värmen. Såna kunskaper har norrmän som tältar året runt. Jag vet att det inte är nåt för mig.

Men fint var det! Lär ju va superfint på sommaren.






Hösten 2007 hälsade jag och mamma på släkten i Östersund. Då åkte vi till Ristafallen, ligger närmre Östersund än Tännforsen.






Känns det bekant? Kanske för att de spelade in Ronja Rövardotter här.


Med släkten avslutade vi dagen med god mat på Kretsloppshuset i Mörsil. De hade en ekologisk buffé med massa gott, du äter under glastak med blomrankor som slingrar sig uppåt. Det finns en liten butik som säljer bröd, kryddor, ekologiska varor och hudvårdsprodukter samt hantverk. Utanför finns höns, växthus, en rosenträdgård och ett härligt lugn.

Såg nu att det hela faktiskt är till salu, dags att sadla om?



läs mer på www.kretsloppshuset.com och se härliga bilder

Kommentarer
Postat av: Carolina

Nice pictures!

2009-05-27 @ 14:25:14
Postat av: Helle

Åh mina gamla trakter! Kretsloppshuset har man varit till många gånger :)

2009-05-27 @ 18:20:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0