Babbel

Idag ska jag förhoppninsvis få se Soffans nya hus! De har rivit och påbörjat massa fix, ska bli spännande att se hur fint det kommer bli sen. Fick höra att lilla ärtan har en Rolling Stonest-shirt på sig idag, underbart! That's my gudbarn!

Igår fick jag mail från min gamla gymnasielärare, hon längtade efter gamla elever som mig (hihi) vi var en liten tjejtrio som höll ihop i skolan och även efteråt. Vi var nästan de enda tjejerna så vi fick bana vår egen väg, styra och ställa och få igenom idéer och projekt. Gymnasietiden var underbar, jag har alltid gillat skolan även om man ibland var sjukt trött på det hela efter nära 10år bakom bänken.

Hemma har vi har gjort matlista för denna vecka och köpte allt vi behövde i söndags. Jag ska komplettera med en citron, youghurt och lite potatis, det är det lov till. Men ekonomiskt verkar det sjukt hållbart att inte småspringa på Hemköp och panikköpa nåt, det visste jag såklart men det är verkligen stor skillnad, och så behvöer man inte tänka och planera så mycket heller.
Ikväll blir det panerad fisk, egenpanerad såklart! Imorgon majspannkaka med salsa, fredag ska K laga lättsaltad torsk med potatis och fläsk. Vi får se på den, jag är ju inte så förtjust i sån mat men han kanske kan överraska/övertyga mig.

På lördag är det firande av Sofie, hon har fyllt 25 puckar och det blir en tjejfest med allt vad det innebär. Buffé med god mat som bara hon kan göra den, vinet ska flöda, sen ett kryddigt sexparty och så massa skratt och skvaller. Jag är sjukt övertaggad och har en känsla av att jag kommer bli apfull. Sånt som händer. Rätt ofta....

Jag har en planerad outfit som jag tror det blir. Och en bra present som jag vet att det blir...!

My fixar biljetter till den tredje Stieg Larsson, Luftslottet som sprängdes. Det blir självklart premiärbiljetter och troligen en Vapiano innan dess. Bara två veckor kvar!

Renoveringen hos mamma och pappa verkar ta stora steg framåt just nu, golv har de fått och imorgon var det en planerad Ikeatur. Ska dit och reka i helgen. Sen fyller mamma år om två veckor, och så är det tjejkväll på Farbror. Fullspäckad helg om två veckor alltså.
Nästa är jag dock fri, blank, oplanerad, än så länge iaf.

Vill bara avsluta med en grötig info, vissa av mina kunder är av utländks härkomst, så som mellanöstern, uppväxta i Danmark och sedan inflyttade till Skåne. Tolka den dialekten ni.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0