För barret

Mitt hår är tacksamt nog ganska enkelt att ha och göra med, men när det är problematiskt är det verkligen bråkigt. När det är problematisk är när hårbotten är torr, torrare, torrast. Och inget hjälper. Men nu var det ett ganska bra tag sen. Det är långt så en bad hair day består typ av fett hår, sen är det bara att välja mellan utsläppt halvburrigt fett eller uppsatt fetsvans. Jag har en virvel fram och en bak, de lägger tonen för hur jag kan ha håret just denna dag, min bena är inte i mitten utan lite på sidan, utan att vara en snebena. Håret tål att färgas svart varannan månad, det är inte så statiskt. Det är så det är. Jag kan önska att det ska vara antingen lockigt eller rakt, inte mittemellan frizzet som är då och då. Men ändå, det är helt ok. Och på en bra dag, då älskar jag det! 
Sen använder jag stylingprodukter cirka fem gånger per år och borstar håret nån gång i veckan så jag är väl inte rätt person att uttala mig. Men det gör jag ändå!

Jag använder shampoo 2-3 ggr per vecka och inpackning 3-4 ggr per månad. Inget balsam. Men nu i mösstider brukar jag använda balsam för att det inte ska bli statiskt. Jag har inte haft något direkt favvoshampoo, har användt Sachajuan, Zona, Loréal, Graham webb, olika från Hälsokosten, Aloe vera, ja lite blandat. Men bara bra grejer, inget utblandat med vatten för 39 kr på Ica. Nu har jag dock fallit även jag och köpt Tresemmé, två gigantiska petflaskor med schampoo och balsam för 69 kr tillsammans. Då tänkte jag att är det skit så är det. Det ska ju ändå vara riktiga frisörprodukter men inte så ekologiska eller dylikt. Nu har jag användt dem en månad. And I love! Trodde jag verkligen inte. En konkurrent är Syoss som kör samma koncept, frisöriga produkter till svennevänligt pris. Kanske testar dem nästa gång. Jag är oxå sugen på att testa svenska Disp, det ska vara ekologiskt, underbart och så svenskt! Nån som testat?

Och så vill jag verkligen verkligen rekommendera att inte övertvätta håret, man måste avvänja det ett par gånger men sen när det är vant, då är det det bästa hår du kan få. Det är som med alla andra "beroenden".


Kommentarer
Postat av: Sofie

Klicka in på hår och sen schampo

http://www.dermanord.se/

2009-11-16 @ 17:27:28
Postat av: Malla

Jag vann en uppsättning med Disps produkter och jag kan säga att det inte var bra för mitt fjun. Barret blev torrt som fnöske så det var inget för mig. =)

2009-11-17 @ 18:50:28
URL: http://www.metrobloggen.se/malinolson
Postat av: jojo

aha, men kul att vinna nåt iaf. ja Dermanord måste jag bekanta mig med

2009-11-18 @ 14:17:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0