Gör det själv

Lamull är alltid inen i Sverige, det är Laminofåtöljer, sittdynor, gotländskt stilrent. Nu har både Tove Adman och Norrgavel varsin dyrbarhet på g. Men ni som inte har tusenlappar äver till en liten pall, se och lär.


Tove Admans

Norrgavels

Du köper dessa från Hemtex, som vanligt är det ta 3 betala för 2. Kudde och pläd. Och skramlar fram en gammal pall, hitar du ingen bra har du inte letat tillräckligt noga, tänk att du kan enkelt betsa eller spraymåla träunderredet och sen klär du pallen med filten eller stoppar ner kudden beroende på hur pallen ser ut. Vill du vara mer som Tove kanske du vågar ig på att gjuta ett underrede/bänk i betong.
Jag har en stor stor sån här kudde som jag fick i julklapp av farmor förra året, jag älskar den! Rocker försöker sno den ibland men den är min!



Dock tycker jag både Toves och Norrgavels är bra köp om man har slantar över, svenskt, naturvänligt, närtillverkat. Tänkte skirva närproducerat, tänk er en åker med massa pallar. Skönt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0