Sköna söndag

Jag och mamma åkte på loppis vid Roslagsstoppet och stannade sen på en liten loppis vid Husaån(?) där stöter jag på en kompis, vad ör oddsen liksom.

Hur som haver så köpte jag bara en Havtornsmarmelad. Mkt stolt över mig själv att det inte blev några burkar eller ljuslyktor. Vi stannade oxå och köpte ägg från en gård där det är självbetjäning och så lägger man pengaran i en låda. Sånt bara älskar man ju.

Sen lagade jag och mamma denna excellenta måltid!



Kex med havssalt och tre olika kombis. Chèvre och havtornsmarmelad, parmesan och havtornsmarmelad, murkelpaté.


Kronärtskocka med smör och salt! Riktigt höstigt.

Så här vacker blir den när man ska ner till botten.


Rökt lax med förskpotatisar från Nibble, gräddfil med rödlök och gräslök.

När jag kom hem bakade jag välkomstkladdkaka till min karl.

Kommentarer
Postat av: Emma says style, love & rock and roll.

Men så grymt gott med både kronärtskocka & havtornsmarmelad. Kanske inte båda blandat dock..

2009-09-14 @ 10:12:41
URL: http://emmasays.blogg.se/
Postat av: jojo

haha nej kanske inte tillsammans men allt var grymt gott.

2009-09-14 @ 13:23:24
Postat av: Lollo

Jag blir hungrig:)

2009-09-14 @ 21:13:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0