Bellman o min Bellman

Jag kom till Ulriksdal rätt tidigt igår efter jobbet.
 

Rätt tidig ja.

Gick  en promenad och sen en lång runda i Bosse Rappnes växthus och på självplocket. Superfint!

Där fanns ett mysigt café som stängde kl 16. Jag trodde då att det var det café som fanns så jag ringde de andra och de åt på vägen. Sen promenerade jag bort mot slottet och där fanns ett slottscafé som var superfint det med. Och öppet. Jag satte mig där i sällskap av detta och ny ljudbok.
sen blev det så här

Bredvid mig satt Jan Åström samt ett helt gäng med andra killar som jag sen förstod medverkade i showen.

Fin rabatt utanför slottets orangeri.

Sedan kom resten och vi tog plats på läktaren. Precis då börjar det regna men det avtar snabbt och showen är grym! De gamla historierna ihopdragna och anpassade till en bred publik idag, den moderna touchen, de moderna kommentarerna som skär sig helt och därför blir sååå roliga!
Sångerna var super och scenen nyttjades riktigt coolt. De smög omkring bakom träden i bakgrunden och omkring, de sprang upp på läktaren bland publiken och dansade och sjöng.


Movitz och Ulla

Hertig Carl

Gustav III

Bellman och Ulla

Se ett skönt klipp här

http://www.youtube.com/watch?v=VaZCN9Fchz0

Det är givet att vilken pjäs som än sätts upp här nästa år kommer vi vara där. Sitta i parken innan och käka, ha en flaska vin att njuta av medan föreställningen pågår. Ha lite varmare kläder.


Kommentarer
Postat av: Carolina

Åh vad mysigt. Nästa år ska jag med, så det så!

2009-08-13 @ 13:52:05
Postat av: jojo

det hade jag redan räknat med!

2009-08-13 @ 14:58:32
Postat av: Helle

Ja den va verkligen så bra! Att den va utomhus va de bästa! :) mysigt...

2009-08-13 @ 17:53:58
Postat av: Mysan

Count me in!!

2009-08-14 @ 19:44:43
URL: http://mysanb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0