Bokrecension

Woodstock : tre dagar som förändrade världen - och mitt liv

Den damp ner en dag i brevlådan från mamsen. En av de bästa blcker jag läst! Jag älskar Woodstock och känner väl vid varje festival jag är på att lineupen inte är något mot Woodstock (Janis Joplin, Jimi Hendrix, Joe Cocker, Jefferson Airplane osv ) och jag gillar ju som bekant 60-70 talen. Denna bok är så välskrivan och så rolig, jag skrattade högt flera gånger. Författaren är mannen som gav festivalteamet en plats att genomföra den legendariska festen på. Han är en förtryckt judisk pojke som utvecklade ett dubbelliv. I veckorna levde han som homosexuell kosntnär i New Yorks kulturella kretsar, på helgerna jobbade han kuvat på sina föräldrars motell i White lake som så småningom blev knytpunkten för hela Woodstockfestivalen.
Mammans elaka och samtisigt galet roliga idéer, de pikanta berättelserna från New York och hela fenomenet kring ut festivalen blev. Allt är liak kul att läsa om, det är både humor och stark insiktsfullhet på samma gång och det gäller inte bara för Elliott själv utan för hela världen.

Dessutom har den precis filmatiserats av Ang Lee som ligger bakom succén med bl a Brokeback Mountain.
jag ser fram emot filmen och hoppas jag kan rekommendera den lika starkt som boken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0