Hösten som inte är här ännu

Det är ju faktiskt bara augusti fortfarande men vädret och de kalla vindarna bedrar oss. Och vi vet vart hän det barkar...

Hösten på jobbet verkar hektisk vilket känns riktigt bra. Jag ska börja testköra vårt nya datasystem nästa vecka. Det ska bli spännande och väldigt skönt när övergången är klart. Jag vet att det är en lång väg dit av buggar, felsökningar och frågetecken men det är så det är.
Efter årsskiftet ska vi börja byta ut varenda dator+skärm+skrivare för en av de största statliga myndigheterna som faktiskt frar nytta av arbetslösheten som råder i dagens kristid.
I pipeline (förbjudet uttryck!) ligger en storskräll som är aktuell redan från november så det är snabba puckar! Här snackar vi tom extra lokal på andra sidan gatan och ett antal nyrekryteringar.
Så både hösten och min värsta tid på året; januari, februari ser ut att bli fullspäckade. Det känns spännande, stressande och motiverande.

Nästa vecka åker K till Norge och vi får nya grannar i huset! Det ska bli så kul när de flyttar in. Ska bli både tomt och tråkigt och ändå skönt när K är borta och tar med sig Rocker. Det blir ganska meckigt ibland när man är helt ensam och har Rocker. Samtidigt är det trist när de är borta och det är så tyst när de små tassarna inte trippar fram över trägolvet och det är tomt bredvid en i sängen.
Men istället får jag tid för mig själv, kan äta bakpotatis med skagen till middag, det blir inte stökigt hemma och typ ingen tvätt, jag ska ha brudarna över och inviga vårt nya kök, jag ska kidnappa min guddotter och hennes mor och jag ska gå på Håkan Hellström och jag ska in till stan och käka och jag hoppas på bra väder alla dagar såklart!

Vi ska till härliga torpet i Kolsva nån helg, vi ska riva mamma och pappas gamla badrum, vi ska fira födesedagar och det ska komma massa bebisar till kollegor. Det väntar konserter och fester och några roliga helgtrippar. Förra hösten gick fasligt fort utan att kännas speciellt lång och dyster som de annars kan vara kända för.

Det är inte läge för gardinbyte och tekoppsmys än på några veckor eller en månad men efter en halvkall sommar måste man få bygga upp förväntningar.

Kommentarer
Postat av: Helle

Boka in onsdagkväll nästa vecka! Då kommer vi! :) Jag kommer vara osocial nu en tid framöver pga jobb, skola och flytt...Hoppas ni vänner inte glömmer bort mig! Kram

2009-08-27 @ 18:55:37
Postat av: sofie

Mysigt inlägg. njut av lite egentid hemma. gör ansiktsmask å så.

kidnappa oss om du kan ;)

2009-08-27 @ 21:43:37
Postat av: jojo

ansiktsmask it is! jag står bakom nästa hörn när du minst anar det....!

Helle, jag kommer ju vara med när du flyttar så social me dmig blir du ändå!

2009-08-28 @ 11:29:16
URL: http://turbojojo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0