Rädda reklamradion

Ni uppmärksammade kanske sändningsavbrottet på alla reklamradiostationerna imorse mellan 07.00-08.00. I protest mot avgifterna de måste betala till staten varje år enl ett avtal som slöts 1993 nrä reklamradio kom.
Vi i vår generation har kanske svårt att minnas en tid utan reklamradio, jag minns dock hur mycket och hur intensivt jag lyssnade från den kom och fortfarande lyssnar jag mer på radio i bilen än skivor. Visst är p3 en bra radiokanal och det är skönt att slippa reklamen men vad jag tycker om övriga kanaler från SR låter jag vara osagt, dock gissar jag att de inte har mer än en handfull lyssnare i min ålder.

Men! Det är ju det som är vitsen med att ha reklamradio, att ha ett brett urval av kanaler med smalare inriktning, det jag inte vill höra spelas ju ändå på en kanal som p3. Jag väljer ju någon av reklamkanalerna för att bara höra sånt jag tycker om. Radio i radion har inte samma stora plats i mediavärlden som för 10 år sedan, nu kan vi via nätet lyssna på all världens stationer och det gör vi. Men att ta bort reklamradion eller skära ner på antalet kanaler känns som nån Sovjetlösning från 82. Väldigt konstigt. Antalet reklamradiokanaler i Sverige är inte särskilt många 10-15 stycken. 

ValFRIHET i Sverige år  2009 tack.

Gör som jag.
Rädda radiobranschen.

Kommentarer
Postat av: Malin

Nej, bort med skräpet tycker jag, P-1234+spotify ger mig allt jag behöver.

2009-12-04 @ 10:03:19
Postat av: jojo

ja men till o från jobbet, lite roliga intervjuer, lite trafikrapport, och så den musiken man vill höra utan några störningar från topplistelåtar eller gammalt 80-tal liksom. jag tänker ofta, hur levde vi innan spotify? och det hade vi inte ens förra julen.

2009-12-04 @ 10:36:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0