Filmrecension

Under uppvilandet efter festivalen hann vi med att se dessa tre filmer.


Revolutionary Road

Leo DiCaprio och Kate Winslet återförenas i denna kritikterrosade dramafilm. Det är 50tal, de bor i en förort, allt är slentrian och de vill bryta sig loss. Men allt går inte enligt planerna som så ofta i en film.
Jag tycker den var lite väl seg och grå, välspelad absolut, men för långa scener och för mycket utelämnat info. Var är barnen är min ständiga fråga.



Bedtime Stories

Okej jag älskar Adam Sandler, han är så avslappnad och naturlig i sina roller som den schyssta killen. Som han oftast spelar, resten av hans roller är oxå grymma. Hans bolag Happy Madison som refererar till två av hans stora gamla roliga karaktärer, hans umgänge t ex Rob Schneider som alltid har en liten roll i varje Sandlerfilm. Ja jag gillar Sandler och ja gillar Bedtime Stories. Han berättar gonattsagor för sina systerbarn och sen börjar en del av sagohändelserna bli verklighet. Tillslut försöker han styra verkligheten genom sagorna. Den är ROLIG! Se den.
bedtime-stories-french-poster.jpg image by trailermovieblog


Benjamin Button

Kräver väl ingen närmre presentation. Alltså den var så himla bra! Jag fick en Forrest Gumpkänsla, nu kom jag på att det finns samma bakgrundsman(män) i dessa två filmer. Ja som bekant då så föds han gammal och blir yngre istället för att åldras. Sminket är fantastiskt. Cate Blanchett och hennes hy! Och så Brad Pitt, som blir snyggare och snyggare! Ja ni förstår själva. Den är lång, 2 timmar och 20 minuter typ. Men för min del hade den gott kunnat vara ett dygn.

Kommentarer
Postat av: Malin

Den hyn går inte av för hackor, den är liksom bländande. Och så är även herr Pitt...

2009-07-05 @ 14:09:01
URL: http://malonkan.blogg.se/
Postat av: Teresa

2009-07-06 @ 14:23:58
Postat av: Teresa

åh benjamin buttons var såååå bra, såg den igår

2009-07-06 @ 14:25:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0