Sommar, sommar och sol!

Äntligen visar sig solen igen, vår bortglömda gamla kompis. Och äntligen äntligen är inte himlen en gigantisk dusch i grå färg. Jag har nya flipflop på mig. Köpte dem i lördags och köpte även ett par bruna solglajjer, inget av detta trodde jag jag skulle få användning för igen haha.

Idag blir det lunchlåda på lastkajen i solen. Efter jobbet skön promenad med Rocker.


Igår började vi med en så äckig grej, rengöra köksfläkten. Vi har nåt smart gammalt 80talssystem som man kan reglera värmen i lägenhet med, den filtrerar även pollen och damm, den är ful men effektiv. Om den är ren, den har itne sugit så bra sista tiden, först diskade jag gallret och bytte glödlampa och diskade lampskyddet. Sen kommer den riktigt ofräscha biten, man öppnar luckan ovanför och ska byta filter. Där var det så jäkla dammigt, sen lyfter man ur en stor fyrkant som är själva fläkten. Den tvättades i badkaret med diskmedel och det rann ut en del damm kan jag säga. Den står på tork nu och ska i idag. Allt är rentorkat, hela köket är rengjort och alla andra ventilfilter är bytta i hela lägenheten. Allt är städat o dammat och torkat och det är bara kläderna från igårkvälls tvättstuga som ska in i garderoben.

Jäkligt nice när det känns så fräscht. Rensa is the shit.

Jag msåte ju visa upp mina Bubbleroom shopping oxå. Blir ett senare projekt.

ut o sola nu!

Kommentarer
Postat av: Carolina

Tjusiga pjucker :-)

2009-06-16 @ 11:18:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0