Festimad



En jättebra festival vi var på i Madrid, jag och Kent, nykära, ett litet tält, ett lakan och en sovsäck, det fanns ingen skugga på hela området som var en stor slätt. Det var 40 grader i skuggan, som inte fanns, det blev sandstorm, man hade behå, jeans, solglasägon och turban för att skydda sig mot sanden. Det fanns 3 vattenstationer på mer än 40 000 besökare, en vatten flaska kostade 3 Euro, en öl kostade 1 Euro...
Vi hyllade våra skandinaviska Hives och Turbonegro.
Alla var höga, vi var de enda alkoholpåverkade, i väntan på sista konserten som blev 4 timmar försenad blev jag nästan hög där vi stog i folkavet med ett stort rökmoln ovan, Kent lyfta upp mig då och då flr en andningspaus.
När System of a down gick u pp på scen efter 4 timmars tekniska problem var vi redan på väg bort från scenen. Det tog 30 min att komma ut ur folkhavet.
Första natten somande jag till Manson live med en vätskebrist nära sjukhusgräns, andra natten till Prodigy live, då hade det redan börjat ljusna. Det var underbart!
När vi skulle hem fanns det inga tågbiljetter, efter mycket sökande hittade vi en buss från en förort som tog oss genom landet på natten för 20 Euro, 8 timmar. Bra pris. Ingen ville sitta nära när jag tog av mig skorna.


De har alltid fina bilder, undra vilka band de har i år.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0