Läbbigt men vanligt

Underbara Claras läskiga lista som oxå Persiljan har kopierat. Usch! Ska det vara så här för tjejer i vardagen? Man blir så mörkrädd, har jag bara haft tur själv eller är alla bara olika tuffa eller olika mycket förtryckta? Jag kan iaf inte göra någon sån lista och det är jag väldigt glad över!

Jag vill inte ens tänka mig vad man skulle vilja göra med någon som gör sådant mot ens syster, dotter eller någon alls! Vad är det för hjärndöda idiotgubbar? Nån mentalt rubbad våldtäktsman kommer det alltid finnas men vanliga svennegubbar som vill sova i småflickors sängar, som tafsar ute på stan, hur är de funtade????!!!!! Stackars resten av alla män som oxå blir dragna över denna äckliga gubbmallen. Som inte kan jobba med barn utan att det är suspekt, som inte vet när det är ok att pussa sin dotter. De (tyvärr ganska många) äckelpäckel som förpestar och förstör gör det för alla. Som vanligt. Jag vill återigen slå ett slag för Projekt Pojke. Lär de sig inte när de är små och har de inte sett den verkliga bilden av man och kvinna, ja när ska de då lära sig?

Jag har ändå både pluggat och jobbat med bara killar och män, jag har aldrig upplevt nån vidrig situation, knappt lagt nån obehaglig kommentar på minnet. Har det att göra med att man blivit luttrad eller att man bara är stentuff? När tom beundransvärda kvinnor som Unni Drougge kan tryckas ner totalt av en jävla skitunge då undrar man om hoppet om mänskligheten är ute. För vare sig vi vill eller inte är vi det svagare könet i situationer som rör sex och våld och kränkningar. För de har en jävla påle de kan borra in. Och där "vinner" dom.

Usch, jag hoppas jag aldrig kan tillföra en punkt på min lista. Och jag hoppas ingen jag känner ska titta bort eller ned om de blir utsatta för något obekvämt. Jag kan tänka mig att för t ex Elin och My kan det bli tufft på jobbet ibland. Men det kan oxå hända när fan som helst du anar det som minst. Soffan kommer alltid vilja skydda sig mot Permanentthomas och såna idioter. Hårspray i ögat på dem säger jag bara.

Ta hand om varandra!


Kommentarer
Postat av: Mysan

Jag kommer på i alla fall tre liknande grejer jag har varit med om. För att inte glömma alla de killar som i Mellanstadiet tog sig friheter att "våldföra" sig på oss tjejer (med kläderna på förvisso).

Det är fruktansvärt! Och det är föräldrarna som bär det största ansvaret, att om inte uppfostra barnen med etik och respekt, så åtminstone uppmärksamma när det börjar gå snett.

Hur skyddar vi oss?



Tack för din omtanke. Jag hoppas att jag har kollegor som griper in/tror mig om jag någonsin skulle bli utsatt i mitt yrke. Och att jag vågar stå upp för mig själv. För det är liksom så svårt att tro att det händer en, när det väl händer en. Jag har inte funnit mig i nån situation och lyckats säga ifrån. Oerhört kränkande.



Måtte vi aldrig aldrig vara med om nåt värre!

2009-11-16 @ 20:22:50
URL: http://mysanb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0