Shiseido Zen

Jag köpte den här parfymen för 6 år sen på väg hem från min dåvarande praktikplats. Många minnen i doften, den är lite höstig och vintrig, lite tung så jag använder den inte på sommaren. Nu när min älskade parfym Kenzo Amour tagit slut har jag plockat fram denna igen.

Det är mycket som hänt på 6 år.

Jag praktiserade på Ogilvy, pluggade på gymnasiet, bar jeanskjol (ett av världens konstigaste plagg) hade rött hår (sörjer det än idag) var singel, drack skumpa på praktiken och de frågade om jag ville ha med eller utan alkohol, jag var ju så ung i deras ögon, förstog att ingen var speciellt intressant på det företaget och kände vad jag inte villa syssla med efter skolan, minst lika lärorikt som att veta vad man vill syssla med, kände hur mycket jag älskade skolan och våra projekt vi jobbade med där, festade ganska mkt på Fabben och annars på Treat, Dailys och After. Parfymen köptes på älskade Debenhams som inte finns längre, jag hade precis tagit körkort, tyckte att det var kort väg att pendla till stan för jag var van att åka mkt längre, jag bodde hemma, var rätt bakis varje söndag.

Många minnen i dofter, de påminner om platser, personer, stämningar. En parfym= en kille ungefär haha.
Jag vet faktiskt inte vilken kille som denna parfym hör ihop med, förknippar den inte med någon.

Den finns inte att köpa längre förutom i en ny förpackning och med ny doft som inte blivit rosad. Jag ska använda den nu för att vara lite nostalgisk och sen när jag har en ny Kenzo amour igen går jag över till nutid.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0