En bästa vän...

Jag har massa kompisar, vänner, polare och bekanta. Världens bästa tjejgäng och massa roliga kompisar. Men det finns en som är något annat. Min bästa vän, jag behövde bara leva ynka 6 månader sen var min väntan slut och hon ploppade ut.
En bästa vän kan man bråka med och det har vi gjort i vår barndoms dagar. Det blir som en syster. Vi är också väldigt olika, vi har olika intressen, olika klädstil, olika musiksmak, killsmak, drömmar i livet. Men ändå har vi så kul ihop! Vi delar så många minnen, resor till världens alla hörn med våra familjer, middagar, fester, killar, bus, drömmar och funderingar, vardag och äventyr, skratt och gråt.

Vi har våra föräldrar att tacka för detta, jag har en bonusfamilj och nu ett litet bär på tårtan när det kom en minibästis förra året.

Jag hoppas men tror tyvärr inte att det är alla förunnat att ha en så fin vän.

Hon skickar gulliga presenter

We go way back

vacker, ärlig, disciplinerad,  glad, lojal, duktig på massa saker; klippa, sminka, sjunka, baka, laga mat, blogga, inreda, shoppa, sällskapa.

Kolla vad hon har gjort! Så modigt, så häftigt, så underbart! Hon tror hon är rädd och feg men hon vågar och kan mer än hon tror.

Sen kom det här ljuva lilla livet. Och vännen är som skapt för att vara mamma, som om hon aldrig gjort annat, hon är sån mamma jag vill vara. Men hon har ju lärt av de två bästa oxå så vad annat var att förvänta.

Nu hoppas jag att ni sover gott och det ska jag göra nu, kanske drömma om thailand, folköl, savannbrallor, kvastar i huvudet, barnkalas, poolbad, karaokekvällar, fjortisfester, bb-hotell, tonårskärlek, moppar, landställen, båtturer, nyårsaftnar osv osv..........

Love u!

Kommentarer
Postat av: helle

Åhh va fint!!

2009-10-01 @ 07:54:36
Postat av: Mysan

Underbart!

2009-10-01 @ 13:44:18
URL: http://mysanb.blogg.se/
Postat av: Sofie

badar i tårar. jag älskar dig!

2009-10-01 @ 20:51:36
Postat av: Tanten

Ja du Johanna ! Hur fint kan man skriva. Jag brukar inte va blödig men när jag läste detta blev det väldigt grumligt i ögonen. Du är allt en superfin tjej. puss o kram på dig från mig :)

2009-10-02 @ 09:04:13
Postat av: jojo

jag vill ju bara berätta för alla om min bästis! tack för att ni är så snälla. Tanten det är ju pga er fyra som vi har det så bra!

2009-10-02 @ 09:51:14
URL: http://turbojojo.blogg.se/
Postat av: Tant Sussie

Skickade ett svar men tryckte väl på fel knapp :) Är ju som sagt inte så blödig men när jag läste det fina som du skrivit Johanna blev det alldeles simmigt framför ögonen "snyft". Du är suverän !! massa pussar o kramar från mig till dig

2009-10-02 @ 14:46:24
Postat av: tanten igen

Snacka om virrig !! Hade ju tryckt på knappen men va gör det att det kom 2 gånger. Då blir ju allt dubbelt så BRA ! ha ha ha

2009-10-02 @ 14:48:19
Postat av: jojo

haha tanten, jag blir trippelt glad!

2009-10-02 @ 19:37:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0