Helgen som var kort men välfylld

Vi körde en reunion efter sommaren after work. Började  hos en kollega som precis flyttat till ett nytt hus i Ursvik. det var så renrakat och nytt runt där, alla hus hade superstora fönster och alla såg rakt in  till varandra, det var väldigt amerikanskt på gatan och visst var det fint men inte min stil. Vi käkade och sen åkte vi till stan. Jag har sagt det förut och jag säger det igen, Boule bar på Surbrunnsgatan är så himla kul! Perfekt för just After Work.

Vi spelade i 35gradig värme med fulla nyggarbetare som publik. Det var något fel på ventilationen där nere och det gav en riktigt fransk känsla. Eller inte. Sen gick vi till Doors på Odengatan och satt på uteserveringen tills den stängde. Då åkte jag hem och hängde lite med Prillan, fick hjälpa till med städning på White horse, var riktigt trött och åkte hem och däckade sen.

På lördagen åkte vi in till stan för att gå på Stockholm Inkbash. Det var ok med folk och det var rätt kul men jag åkte hem sedan för att hänga med mina härliga kusinbarn och deras föräldrar. Vi grillade hos mamma och pappa och hade det mysigt

På dagen i stan käkade vi på ett jättemysigt café på Bysistorget, korsningen Hornsgatan och där man går ner till Münchenbryggeriet. Sophies hette det och hade det där lilla extra. God focaccia, massa olika röror att välja på, olika pajer, glass, bakverk. Sköna snubbar bakom disken. Trevlig och avslappnad attityd, de hade även frukosterbjudande.

Stockholm Inkbash 2009, 28-30 Augusti, München bryggeriet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0